Més de 100 famílies participen a la 5a edició de la campanya Cap Nen S’ofega, que aquest any també s’ha celebrat a València

El passat 1 de juny al Polideportivo Malilla de València i el 8 de juny al CEM Júpiter de Barcelona, es van celebrar dues jornades per a conscienciar les famílies de la necessitat d’una vigilància intensiva dels infants quan són a l’aigua. Amb diversos jocs i exercicis pràctics, l’expert en seguretat aquàtica Ramsés Martí va ensenyar com podem gaudir d’un bany segur aquest estiu i evitar l’ofegament infantil.

Interescolar ’19, la festa del joc i de l’esport

El passat dissabte 25 de maig al Parc del Clot i el diumenge 26 de maig al CEM Bogatell es va celebrar l’Interescolar ’19, la festa del joc i de l’esport, organitzada per la Fundació CET10 i la Fundació UBAE, amb la participació de més de 3.000 infants de 17 escoles del districte de Sant Martí i les seves famílies.

Entra per saber més

L’Espai Migdia, un projecte educatiu a mida

Actualment CET10 està implementant el seu Projecte Educatiu Espai Migdia a 11 escoles de Barcelona situades al districte de Sant Martí, de Sant Andreu, a Santa Coloma i a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest projecte porta cada dia als infants d’aquests menjadors escolars accions pedagògiques que tenen com a objectiu la integració d’uns bons hàbits, fonamentals per a la salut actual i futura de l’infant, així com l’adquisició d’unes actituds personals i socials, determinants per al seu desenvolupament integral.

Entra per saber més

Magda Garcia Rius: “Tenim en compte les particularitats, cada infant evoluciona i aprèn d’una manera diferent”

Entrevista amb la directora Magda Garcia Rius de l’Escola Poblenou, escola tàndem de música amb l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC):

Magda Garcia Rius fa més de 26 anys que és a l’Escola Poblenou, on ha estat tutora, coordinadora de cicle, cap d’estudis i des de fa  15 anys directora. El centre disposa d’un gran equip de mestres i d’un equip directiu implicat i valuós.

Entra per saber més

Nora Rodríguez: “Educar para la paz”

Des que, amb 23 anys, va treballar amb nens i nenes que tenien una situació difícil, es va adonar que hi havia una manera d’educar diferent. Al ajuntar grups d’infants de diferents edats sorgia entre ells de manera natural l’ajuda mútua i alhora es contribuïa que cadascun descobrís els seus talents i les seves fortaleses innates. Al seu nou llibre Educar para la paz. La neurociència de la felicidad responsable (Ed. Kairós), Nora Rodríguez dona les pautes per desenvolupar de manera concreta aquesta educació que fomenta la felicitat responsable,

Entra per saber més

Dr. Luis López: “Educar en la atención”

Vivim un temps en el qual tots en més o menys mesura patim la síndrome de l’atenció parcial i manca de concentració. I és que l’excés de tecnologia ens està jugant males passades. Com podem desenvolupar el múscul de l’atenció? Per què és important fer-ho? Aquestes són algunes de les qüestions que ens aclareix el psicòleg Luis López, llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i autor del llibre “Educar en la atención“, una guia pràctica que ens ajuda a evitar les distraccions i a connectar-nos amb nosaltres mateixos.