“La sonrisa verdadera”: Relat d’un viatge a través de la mirada d’un autista cec

En Sergi Aznárez va néixer sense globus oculars i amb sis anys li van diagnosticar un trastorn d’espectre autista. Malgrat tot, al costat del seu germà, Juanma, que diu que el millor d’ell mateix ha crescut amb en Sergi, ha protagonitzat un viatge al Marroc en un tàndem. Aquesta aventura ha estat recollida en un documental “Be my brother” i en el llibre La sonrisa verdadera”

Emilio Ruiz: Ens queda molt a aprendre de la persona amb Síndrome de Down

Emilio Ruiz Rodríguez és psicòleg i assessor psicopedagògic de la Fundació Síndrome de Down de Cantàbria, una fundació que el seu objectiu és millorar les condicions de vida de les persones amb síndrome de Down a la Regió Autònoma de Cantàbria i afavorir la seva integració en tots els àmbits de la societat als quals puguin tenir accés. Emilio Ruiz comparteix la seva àmplia experiència en la tasca d’inclusió dels nens i nenes amb síndrome de Down.

Fundació CET10 i el projecte Patis Escolars Oberts al Barri

No et perdis l’entrevista que han fet des de l’Ajuntament de Barcelona a la nostra companya Lorena Bernal, actualment dinamitzadora territorial del projecte Patis Escolars Oberts al Barri i responsable de quatre districtes de Barcelona, entre ells Ciutat Vella. La Lorena és monitora i directora de lleure titulada, llicenciada en educació primària i amb un màster de recerca en educació especialitzada en art, cos i moviment. Des de fa 5 anys treballa a la Fundació CET10,

Entra per saber més

Sylvia Comas, instructora de mindfulness i autora del llibre “Bombolles de pau”, ens explica com ensenyar el mindfulness als infants

Sylvia Comas, una de les fundadores de l’Institut Mindfulness de Barcelona i experta en l’aplicació d’aquesta tècnica fins i tot als més petits, ens dóna una sèrie de pautes i d’exercicis de mindfulness per fer a l’aula i a casa amb els nostres fills i gaudir dels grans avantatges d’entrenar l’atenció en el moment present.

Entra per saber més

Alba Castellví: “Educar sense cridar”

Alba Castellví, educadora i sociòloga, dona xerrades i tallers a diferents escoles i entitats de Catalunya, així com assessorament personalitzat per millorar els recursos i proporcionar noves eines que mares i pares tenen per educar. El seu objectiu també és que, en aprendre a acompanyar els infants amb serenitat i confiança, siguem capaços de construir junts un món millor per a tots.