L’Escola Lexia i la Fundació CET10 donen una oportunitat de feina com a monitors de suport a joves amb diversitat funcional

A finals de l’any, concretament en el mes de novembre del 2015, la Fundació CET10 va signar un acord amb l’Escola Lexia, un centre dedicat a l’atenció d’alumnes amb diversitat funcional (NEE) des de l’any 1970. Fruit d’aquesta cooperació amb l’Escola Lexia un grup d’alumnes d’aquest centre realitzen a la Fundació CET10 el Curs de Monitor d’Educació en el Lleure Adaptat i Exclusiu per convertir-se en monitors de suport.

El rol del coordinador d’escola itinerant: Experiències en primera persona

Josep Ramon Fernández Díaz, coordinador d’escola itinerant de la Fundació CET10, ens explica què significa la seva tasca en el dia a dia afrontant realitats i comunitats diferents en cada escola on treballa.

“On hi ha mancances de tipus funcional i/o psicològica l’equip de monitoratge fa servir els recursos per fer-les minvar fins a construir un espai on poder incloure totes les persones”

Coneix el treball dels Monitors de suport a la inclusió en els Campus i Casals d’Estiu de la Fundació CET 10

“La convivència amb nens diferents contribueix a normalitzar les situacions”, diu Ana Calvo, responsable pedagògica de la Fundació CET 10.

L’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona facilita la figura del monitor de suport a la inclusió per a nens i nenes amb necessitats educatives especials. Així enguany, en els diferents Campus i Casals d’Estiu que organitza la Fundació CET 10, hi ha 20 monitors de suport que tenen a càrrec seu 20 nens i nenes, la majoria amb TEA (Trastorn Espectre Autista).